Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Handelsbetingelserne finder anvendelse på køb af varer på webshoppen fdbbolig.dk 

FDB Møbler Middelfart ejes og drives af Brugsforeningen for Middelfart og omegn a.m.b.a., CVR. 38425919, Østergade 18, 5500 Middelfart.

Når du handler på fdbbolig.dk sker handlen juridisk med Brugsforeningen for Middelfart og Omegn a.m.b.a og betalingen går ligeledes til Brugsforeningen for Middelfart og Omegn a.m.b.a.

Det er FDB Møbler Middelfart der er ansvarlig for udlevering af varerne, hvorfor eventuelle reklamationer og returnering af varer skal ske til FDB Møbler Middelfart på nedenstående vilkår.

Generelle oplysninger

FDB Møbler Middelfart

Brugsforeningen for Middelfart og Omegn a.m.b.a.

CVR. nr. 38425919

Sofiendalvej 10C

5500 Middelfart

Mail: 06575@coop.dk

Telefonnummer + 45 2913 1152

 

Medlemmer:
Er du medlem hos COOP Danmark A/S får du desværre ikke din COOP bonus ved køb på fdbbolig.dk og pointene sættes derfor ikke ind på dit COOP-kort.

Betaling

Vi modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, Mastercard og MobilePay.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller

2) Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Betalingen er gebyrfri på alle korttyper.

Levering

Eksempel på leveringspriser via GLS eller BFT: 

Småmøbler/Boligtilbehør/Belysning: Pakkeshop 49 kr.  

Større møbler (Stole/Borde/Sofaer): 249 kr. 

Prisen er den samlede leveringspris, hvad enten man køber en eller flere varer.  

Leveringstiden for lagervarer er 1-6 hverdage.

Hvis varen ikke er på lager, kontaktes du med den forventet levering indenfor 1-3 hverdage.

For ordre ordreproducerede produkter er leveringstiden mellem 2 - 12 uger.

Vores levering sker med GLS eller BFT. Leveringen med GLS sendes til pakkeshop. Leveringen med BFT kan ske på en ønsket hverdag i tidsrummet kl. 11.00 til 17.00. Vi har ingen indflydelse på tidspunkt for leveringen. BFT leverer til kantsten, men leveringen kan ombookes af kunden via BFT, så møblerne stilles i carport el. lign hvis denne vender ud mod vejen. Ikke brofaste leveringsadresser kan være undtaget af vores leveringspriser. I tvivl så kontakt os på på mail: 06575@coop.dk eller telefonnummer 2913 1152.

ALTERNATIV LEVERING MED INDBÆRING: indenfor trekantsområdet er der mulighed for special levering af 1 eller 2 mand, der samler, opstiller varen og tager emballage med retur. Hvis du ønsker et tilbud på denne service, kan du kontakte os på mobil 2913 1152 tirsdag-fredag Kl.09.30 – 17.30.

Fortrydelse

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende os en mail på 06575@coop.dk. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig, at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Ønsker du at returnere en vare, kontakt os da i første omgang pr. telefon eller mail. Det samme gør sig gældende for reklamation.
OBS. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Du kan henvende dig her: 

Tel.: 2913 1152

Mail: 06575@coop.dk 

FDB Møbler Middelfart

Sofiendalvej 10C 

DK-5500 Middelfart

Åbningstider: 

Mandag:  Lukket

Tirsdag:   09.30 - 17.30

Onsdag:  09.30 - 17.30

Torsdag: 09.30 - 17.30

Fredag:   09.30 - 17.30  

Lørdag:   09.30 - 15.00 

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

Levering af varer, som er fremstillet efter kundens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler at du sender varen retur i den original emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder) uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

FDB Møbler Middelfart

Sofiendalvej 10C

5500 Middelfart

 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangel regler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler som forbruger på fdbbolig.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, er det FDB Møbler Middelfart der arrangerer returfragten. 

Klage adgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig på følgende mail: 06575@coop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:

Forbrugerklagenævnet

Forbrug.dk

 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

 

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.

Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: 06575@coop.dk

Se i øvrigt afsnittet persondata for yderligere information.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 23-05-2024.